Är du vår nya ungdomsledare?

VI SÖKER DIG SOM

• gillar att vara med barn och ungdomar
  • är ansvarsfull, social och positiv
  • har en kristen tro som du gärna delar med andra
  • trivs på läger
  • gillar friluftsliv och scouting
  • är en team-människa och tror på församlingen
  • har gått någon form av bibelskola

Vi lägger förstås också stor vikt vid din personlighet, dina gåvor och intressen!

OM TJÄNSTEN

Tjänsten är på 70 % och kan eventuellt kombineras med en fritidsledartjänst på högstadieskolan.

OM FÖRSAMLINGEN

Vi är en EFK/pingstförsamling som längtar efter att fördjupa vår kristna tro och gemenskap, möta de behov som finns i vårt samhälle och se fler människor få lära känna Jesus.

För närvarande har vi två anställda som delar på en vakanstjänst, 50 % pastor och 25 % administratör.

Barn- och ungdomsarbetet består i huvudsak av ett växande tonårsarbete med flera ideella ledare, UV-scout och söndagsskola. Varje sommar brukar vi åka på tonårs- och scoutläger och under året uppmuntrar vi ungdomarna att delta i olika konferenser.
Vi har haft ett gott samarbete med högstadieskolan där tidigare ungdomsledare i perioder varit deltidsanställd som fritidsledare.

Varje söndag firar vi gudstjänst i en så gott som fullsatt kyrka. Vi hör olika röster i såväl predikan som sången och musiken och att det är en gudstjänstfirande församling i olika åldrar får märkas. En gång i månaden firar vi nattvard och med samma intervall har vi församlingsmöte.

OM MARIANNELUND
Mariannelund gränsar till småländska höglandet och är centralort i de östra delarna av Eksjö kommun, Jönköpings län. Här finns skola f-9, vårdcentral, matbutik, gym med mera. I bygden finns idrottsföreningar, kultur och fin natur: flera vandringsleder och många badsjöar mitt i Astrid Lindgrens hembygd. Närmsta stad är Vimmerby, två mil österut, och fyra mil västerut ligger Eksjö med ett av regionens sjukhus. Bussförbindelser finns åt båda håll.
Mariannelund ses ofta som en avfolkningsort, men faktum är att vi de senaste tio åren sett inflyttning av unga barnfamiljer, nyblivna pensionärer och nysvenskar som köper hus och etablerar sig i Mariannelund.
Att Mariannelunds Folkhögskola (Pingströrelsen) finns på orten bidrar till liv och rörelse i så väl vår församling som i samhället i stort.

ANSÖKAN OCH FRÅGOR
Välkommen att höra av dig till oss med frågor och för mer information!
Birger Karlsson, församlingens ordförande: 073-586 97 06, ordf@centrumkyrkanmariannelund.se
Skicka din ansökan med personligt brev och CV via mail, jobb@centrumkyrkanmariannelund.se senast 30 april.