Församlingshelgen 2017

Välkommen till årets församlingshelg med temat Bibeln dag för dag

Att läsa bibeln och funderar över vad som står där är en del av det kristna livet. Det sker på många olika sätt i predikan, samtal i hemgrupper och kanske till och med hemma vid köksbordet. Ibland så citeras den utan att den som gör det vet om att det kommer från bibeln. Vissa gånger så kan det bli diskussion om bibeln i media eller i något annat offentligt forum.

Att läsa bibeln varje dag kan ibland kännas mer som en tyngd än något som man längtar efter. Helt plötsligt har man missat läsa en eller flera dagar i sin bibelläsningsplan och man kämpar med hur man ska gå vidare. Ska jag hoppa framåt och börja där skulle vara? Eller ska jag läsa ifatt? Men samtidigt så kan bibelns värld öppna upp sig och allt kan förändras. Hur når man dit? I dagens samhälle, när vi bara ska tänka på oss själv och minsta motstånds lag gäller, tror jag att det är viktigt att vi får stöta och blöta våra liv mot bibelns texter. Bibelns tankesätt är annorlunda.

Vi vill börja hösten med att lyfta fram bibeln och vad den kan ge oss som enskilda, som församling och som bygd. Vi kommer att få besök av Anders Blåberg som är generalsekreterare för Svenska Bibelsällskapet. Han kommer vara med hela helgen i seminarium och på gudstjänsten.

Självklart kommer vi även i år se till att barnen får med sig något särskilt från helgen. Susanne Karlsson kommer och berättar om bibeln för barnen. Så ta med hela familjen och kom med till Tyresbo!

Som vanligt ser vi fram emot en helg med god gemenskap, givande seminarier, rika gudstjänster och mycket glädje.

Lördag 2 september

10.00 Samling, incheckning, fika
10.30 Seminarium 1
12.30 Lunch
13.30 Möjlighet till bad och andra aktiviteter
15.00 Fika
16.00 Seminarium 2
18.00 Grillning
19.30 Nattvardsgudstjänst
Nattmacka

Söndag 3 september

08.00 Frukost
10.00 Gudstjänst för alla åldrar

Anders Blåberg är generalsekreterare för Svenska Bibelsällskapet. Han har tidigare varit pastor och missionsdirektor för Evangeliska Frikyrkan. Att översätta och sprida Bibeln och hjälpa människor i olika
livssituationer och sammanhang att ta del av Bibelns texter ingår i målsättningen för Bibelsällskapets arbete.

Pris för helgen

Vuxna 200:-
Barn upp till 15 år gratis

Anmälan och betalning

Anmäl dig senast 21 augusti till:

Björn Holm, 0496-101 41

Carl-Johan Hultman, 0496-400 52

Förutom goda övernattningsmöjligheter på gården finns också ställplats för husvagn och dylikt. Säg bara till om vad du önskar i samband med din anmälan.

Betalning sker via Taborförsamlingen:

Bankgiro: 473-3903
Swish: 123 538 38 31
Märk din inbetalning med ”Församlingshelg” och ditt namn.

Har du inte möjlighet att vara med hela helgen?
Kom ändå och var med på det du kan!