Sommartorget med familjen Hellgren

Den 12 juli är det dags för sommartorget i Centrumkyrkans regi. Då kommer den musikaliska familjen Hellgren från Örebro.

Familjen Hellgren består av musiklärarna Lars & Louise Hellgren, barnen Mirjam & Samuel och barnbarnen Levi, Vera, Svante och David.

Talang 2008

År 2008 deltog Familjen Lars och Louise Hellgren i ”Talang 2008” på TV4, där de visades i bästa sändnings tid och för miljoner tittare. Familjens talangbidrag har också setts av över 280 000 besökare på webbsidan Youtube. Familjen har även gett konserter i över 250 olika kyrkor och spelat in 3 CD-skivor.

Spelar på möjliga och omöjliga instrument

Det som kännetecknar familjens program är den höga nivå på den klassiska musiken som samtidigt blandas med humoristiska inslag av ”instrument” som man kanske inte trodde att det var möjligt att spela på. De instrument som familjen spelar på är bl.a violin, tvärflöjt, tuba och piano. Förutom dessa instrument så spelar de även på andra annorlunda och fascinerande instrument såsom såg, krycka och näsflöjt.

Sommartorget i Mariannelund

Välkommen till ett musikaliskt fyrverkeri på Sommartorget i Mariannelund, torsdagen den 12 juli kl 19:00.