Nya gudstjänstrutiner fr.o.m. 1 november

Obs! Sedan denna nyhet skrevs har nya restriktioner gjort att vi åter blivit tvungna att pausa vår verksamhet. Mer information här.

Två gudstjänster blir en

Från och med denna söndag gör vi ett försök att fira en gemensam gudstjänst i stället för två. Gudstjänsten firas på den gamla tiden kl. 11.00. För att vi lättare ska kunna hålla säkert avstånd har kyrksalen möblerats om lite med glesare bänkrader. Det innebär att det fortfarande finns begränsningar i hur många vi kan samlas säkert i lokalen. Därför rekommenderar vi tillsvidare att du anmäler dig till gudstjänsten.

Här hittar du anmälningsdokumentet

Hänsyn extra viktigt

När vi nu åter samlas i större skala är det såklart extra viktigt att vi tänker på avståndet och visar hänsyn till varandra. Har du förkylningssymptom, eller känner dig osäker – stanna hemma och följ med i gudstjänsten på nätet. Vi fortsätter självklart att live-sända gudstjänsten via vår Youtube-kanal.

Musiken i gudstjänsten

I nuläget avstår vi fortfarande från gemensam sång, men från och med söndag hoppas vi kunna ha levande musik i gudstjänsten igen.