Vill du gå en alphakurs?

Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en slags upptäckarkurs i kristen tro, speciellt anpassad för den som inte brukar gå i kyrkan. Det är en plats där människor kan komma och koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar. En kurskväll innefattar en enkel kvällsmat, ett föredrag som utgår från livets frågor och kristendomens svar och en samtalsdel där var och en får reflektera över kvällens ämne utifrån sina egna tankar och erfarenheter.

Alpha pågår i ca tio veckor där man varje gång tittar på en ny aspekt av den kristna tron. Exempel på ämnen som tas upp är ”Vem är Jesus?”, ”Hur ska jag kunna tro?” och ”Vad ska jag med kyrkan till?”.

För frågor och intresseanmälan, kontakta Åke Bengtsson på pastor@centrumkyrkanmariannelund.se eller 0496-101 41.

Ny kursstart vecka 2 2024. Välkommen!

Läs mer om upplägget, visionen och historian på Alpha Sveriges hemsida.