Gudstjänster i advent

advent2015

Här kommer en liten pålysning om våra gudstjänster i Centrumkyrkan i advent.

Den 1:a advent har vi gudstjänst tillsammans i alla åldrar och då påbörjar vi vår resa genom bibelns berättelser om den första julen. Vi befinner oss omkring år 0 och tillsammans med tre änglar får vi se hur det börjar hända spännande grejer 400 år efter att den sista profeten talat. Efter en lång tid av tystnad och väntan så är något speciellt på gång att hända. Kom och ta reda på vad!

2:a advent fortsätter vi vår resa med änglarna. Äventyret för barnen: Övning för alla barn som vill vara med och sjunga den 3:e advent!! Vill du inte sjunga så finns det andra roligheter för dig. Kom och var med!

Den 3:e advent har vi julfestgudstjänst för alla åldrar tillsammans med Äventyret och Scouterna. Missa inte denna höjdpunkt och fortsättningen på vår resa! OBS! Terminsavslutning för Äventyret. Vi drar igång igen den 7 februari!

4:e advent avslutar vi vår resa och förberedelse inför julen. Nu är vi redo att fira jul på riktigt! Julpyssel för barnen.

Välkommen till våra adventsgudstjänster!