Sånggudstjänst med Evangelistkvartetten

Söndagen den 19 september klockan 18.00 firar vi sånggudstjänst med Evangelistkvartetten. För att rymma fler är vi i Hässleby kyrka i Mariannelund.

Vill du delta anmäler du dig via länken, genom att skriva ditt namn på en tom rad. Använder du en smartphone kan du behöva ladda ner appen Kalkylark för att kunna skriva. Visar det sig att du får förhinder suddar du ut ditt namn. Det går också bra att höra av sig till Åke Bengtsson (0496-101 41) eller Linda Jonzon (070-298 93 65) för anmälan.

Anmälan öppnar måndagen den 13 september, max 100 deltagre.

Obs. Ingen förmiddagsgudstjänst.

Om Evangelistkvartetten:

Dan-Inge Olsson från Sösdala är gruppens pianist och musikaliske ledare. Han är musikdirektör och pastor. Dan-Inge är en mycket uppskattad sångarevangelist vars tonsättningar är välkända och älskade.

Göran Klemetz från Falun ersätter Mats Gunnarsson som andre tenor. Göran har varit lärare och läkare och är sedan några år musikevangelist i Turistkyrkan på Gran Canaria. Han  har sjungit i många körer och som solist.

Jan Erixon från Älvängen är välkänd evangelist och författare. Bl.a. är han erkänd som en god uttolkare av Dostojevskijs evangeliska budskap. Jan är 1 bas.

Carl-Olov Hultby från Sala är också resande evangelist. Han har bidragit med flera egna sånger till kvartettens repertoar. Han sjunger 2 bas.

De fyra sjungande evangelisterna möter stort gensvar i sina sånggudstjänster. Många längtar efter den innerliga tonen i sångerna om Gud och livet. Därför är det ofta fullsatta lokaler som tar emot kvartetten.

Genom sina fyra cd-skivor har också sångarna nått väldigt många människor. Skivorna har sålts i stora upplagor. Ett bevis för att mjuk, andlig stämsång har en stor plats i folksjälen.