Vi inför deltagargräns

I december har nya restriktioner kommit i två omgångar. Både vi som församling och som enskilda behöver förhålla oss till dessa.

I vår församling innebär det att vi har en gräns på max 100 deltagare i våra gudstjänster, Äventyret inräknat.

Medverkande i gudstjänsten, teknikansvariga, äventyrsledare och tjänstgörande servicegrupp räknas inte till de 100.

Ingen föranmälan utan först till kvarn.
Ansvarig mötesvärd räknar i entrédörren. Kom i tid för att säkra en plats.

Smittskyddande åtgärder

Handtvätt
Vid entrén, på toaletterna och i anslutning till serveringsluckan finns handsprit eller tvål och vatten. Använd det!

Undvik trängsel
Sitt gärna kvar i kyrksalen en stund och prata med dina bänkgrannar efter gudstjänsten, och fyll på i fikakön allteftersom den minskar.

Personligt ansvar för att minska smittspridningen

Ett stort personligt ansvar vilar på var och en.

Alla vuxna ska hålla avstånd till varandra.

Ovaccinerade över 18 år förväntas undvika nära kontakt med riskgrupper och personer äldre än 70 år.

Samtliga – fullvaccinerade, ovaccinerade och barn inkluderade – ska vara uppmärksamma på symtom som vid Covid-19 och stanna hemma samt testa sig.

Läs mer om gällande rekommendationer hos Folkhälsomyndigheten!