Snart startar en Alphakurs i Centrumkyrkan

VAD ÄR ALPHA?

Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en plats där människor kan komma och koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar.

VEM ÄR ALPHA FÖR?

Alphakursen är till för alla, och speciellt anpassad för människor som inte är vana kyrkobesökare.

HUR SER EN ALPHAKVÄLL UT?

Vanligtvis består en Alphakurs av tre delar. Varje träff inleds med en måltid eller någon annan form av förfriskning. Därefter hålls ett föredrag, antingen muntligt eller via film, utifrån livets frågor och kristendomens svar. Slutligen är det dags för samtal i smågrupper där varje deltagare kan ställa frågor och bidra med sina åsikter.

HUR ÄR EN ALPHAKURS UPPLAGD?

Alpha pågår i tio veckor där man varje gång tittar på en ny aspekt av den kristna tron. Exempel på ämnen som tas upp: ‘Vem är Jesus?’, ‘Hur ska jag kunna tro?’och ’Vad ska jag med kyrkan till?’.

DATUM OCH ANMÄLAN

Kursen pågår söndagar kl 17-19, med start den 3 mars.

Tre språkgrupper: svenska, farsi/dari och arabiska.
Vi startar med en gemensam middag i kyrksalen. Sedan samlas respektive språkgrupper för sig, ser på Alphas nya filmserie och samtalar därefter.

Anmälan görs till Lotta (073-844 92 41) eller Thomas (073-809 77 75).